سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشجو کمک
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 61
بازدید دیروز : 9
کل بازدید : 621853
کل یادداشتها ها : 6776

نوشته شده در تاریخ 95/12/7 ساعت 1:48 ص توسط یاوران


دسته بندی مقالات ترجمه شده isi
فرمت فایل docx
حجم فایل 2.16 مگا بایت

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود

رانندگی در حالت کنترل تطبیقی در خودرو های با سیستم تعلیق فعال

چکیده :

روش کنترل سیستم تعلیق خودروی تطبیقی روشی جدید است که در آن پارامتر های کنترل به تنظیم رانندگی پرداخته و در نتیجه قادر می سازد افزایش قابل توجهی راحتی در خودرو در حالیکه بار دینامیکی و انحراف تعلیق در مرز های بحرانی است به وجود بیاید . برای این منظور , ساختار تطبیقی به صورت پویا جهت تنظیم تنظیم کننده های درجه دوم بار های خطی پویا و انحراف تعلیق می باشد . ثبات ساختار کنترل تطبیقی با استفاده از تجزیه و تخلیل رویکرد مشترک تابع لیاپانوف و با در نظر گرفتن مشخصه دمپر غیر خطی سیستم تعلیق است . به منظور ارائه یک چهارچوب واقعی دار کنترل طراحی و تجزیه و تحلیل عملکرد در یک خودروی چهار چرخ که سیستم تعلیق در آن مجهز به موتور خطی الکترونیکی برای تحقق بخشیدن به سیستم تعلیق فعال است . به عنوان بسته تست برای مطالعه استفاده شده است . عملکرد قابل توجهی از مفهوم منترل تطبیقی با موفقیت در مقایسه با سیستم تعلیق کنترل های معتبر به دست آمده است .

کلمات کلیدی : سیستم تعلیق فعال , کنترل تطبیقی , تعویض کنترل , دینامیک خودرو , کنترل سیستم تعلیق خودرو .

1 – مقدمه :

سیستم تعلیق نیرو های بین خودروی جاده لازم است و در نتیجه به طور عمده سواری ایمن و راحتی در خودرو به وجود خواهد آمد . رفتار دینامیکی سیستم تعلیق به طور قابل توجهی تحت تاثیر قابلیت های یک وسیله نقلیه قرار می گیرد .

به عنوان مثال بهبود عملکرد سیستم نه تنها تحت تاثیر مثبت تصور ذهنی راننده خودرو است . همچنین می تواند تلفات ترافیک را با تسهیل شرایط رانده در وسیله نقلیه و جلوگیری از خستگی راننده را به وجود بیاورد . ایمنی راحتی خودرو توسط رفتار دینامیکی خودرو اداره می شود . اگر حرکات از چهار چرخ به صورت جداگانه فرض شود و تعلیق دینامیکی تنها در محدوده فرکانس برای پویایی خودرو بین 0 تا 25 هرتز در نظر گرفته شود . این مدل ماشین , مدل مناسب چهار چوب است . این رفتار دینامیکی توصیف بدنه را بدون فنر و با تایر ها و ترمز ها و اکسل ها و بخش هایی از سیستم تعلیق می باشد . همچنین جرم معلق نیز در نظر گرفته می شود که در شکل 1 ارائه شده است . قسمت بعدی , شاسی خودرو است که از جمله مسافران و خودرو در آن محل می شوند و سیستم تعلیق به آنها مستقل است . علاوه بر این یک مدل خودرو شامل تایر که به صورت موازی بوده و با دمپر هایی پیکر بندی شده اند , در نظر گرفته شده است . در حالت متعارف , سیستم تعلیق منفعل شامل عناصری مانند شاسی خودرو و دمپرات که از ارتعاشات ناشی از جاده و تماس تایر با زمین جلوگیری می کند . سیستم ترکیبی از مکاترونیک و کنترل بوده و در نیجه قادر به بهبود عملکرد سیستم تعلیق از طریق تنظیم نیرو های سیستم تعلیق می باشد . سیستم تعلیق ویژگی ها متغیر دمپر را به صورت نیمه فعال دارد . به عنوان مثال مشخصه و دمپر را می توان در محدوده مشخص تنظیم نموده و با توجه به مصرف کم انرژی آن در طیف گسترده ای از وسایل نقلیه تولید می شود . با این حال نیرو های دمپر توسط انفعال محدود , دارای محدودیت هایی هستند . به عنوان مثال آنها می توانند تنها با حرکت نسبی دمپر مقابله کنند . سیستم تعلیق فعال در مقابل , نیاز به یک منبع قدرت داشته , قادر به تولید نیرو ها و مستقل از حرکت نسبی تعلیق هستند . در مورد سیستم های تعلیق فعال پهنای باند محرک بالاتر از 20 هرتز می باشد . با این حال با توجه به نیاز های انرژی به عنوان وزن و بسته بندی و تعلیق به طور کامل از وسیله نقلیه , تولید یکپارچه نشده است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پرداخت و دانلود








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ